Kumho Historie

Kumho betyr vakker, rolig innsjø og er også navnet på en koreansk dekkprodusent. Selskapet Kumho er en av verdens ti største dekkprodusenter, og de produserer nesten 60 millioner dekk ved selskapets fabrikker i Kina, Korea og Vietnam. Bare i Korea har selskapet tre fabrikker. Fabrikkene produserer dekk for personbiler, varebiler, lastebiler og firehjulsdrevne kjøretøy. Chevrolet, Hyundai, Kia og Volkswagen er blant bilprodusentene som har valgt å bruke Kumhos dekk som originaltilbehør til sine biler. Dekkene selges i ca 180 land over hele verden. Kumho har tre forskningsanlegg som stadig arbeider med å utvikle ny teknologi, som forbedrer dekkene selskapet produserer. Kumhos forskningsanlegg er lokaliserte i Korea, USA og Storbritannia. Hvert forskningssenter fokuserer på å utvikle innovasjoner og teknologier skreddersydd til det aktuelle markedet som de ulike fasilitetene er lokalisert i. Bedriftens hovedkontor ligger i Gwangju, Sør-Korea. Kumho leverer også dekk til Formel 3 racing, og har også klart å utvikle et dekk for F1, hvilket viser den avanserte teknologien for motorsport som Kumho bruker. Kumho har i over 15 år vært involvert i motorsport, og har i løpet av den tiden har gjort store fremskritt. I dag leverer selskapet race-, og rallydekk med prestasjonsnivåer som er minst like høye som de mer etablerte selskapenes dekk. Kumho produserer dekk for alle typer motorsport, så uansett hvilken sport du konkurrerer i, kan du være sikker på at Kumho leverer dekk som perfekt passer dine behov. Kumho sponser også europeiske Formel racing.

Dekk fra Kumho

Da Kumho ble grunnlagt i 1960 het selskapet Samyang Tire Co. Selskapet startet å produsere dekk i 1960, og produserte omlag 20 dekk om dagen. Mot slutten av 1960 kjøpte selskapet opp Kumho KS Mark og begynte i samband med dette å levere dekk til Øst-Asia. I 1969 utviklet Kumho sine første dekk som er tilpasset for snø. Koreas regjering kjempet fra slutten av 1960-tallet og inn på 1970-tallet med å bygge opp landets økonomi. For Kumho betydde dette at selskapet jobbet hardt for å oppnå regjeringens mål. I løpet av denne tiden ble fabrikken i Kwangju bygget og åpnet Kumho kunne etter dette, ved hjelp av sine bånd til UNI Royal USA, begynne å markedsføre sine produkter internasjonalt. Til tross for oljekrisen på 1970-tallet fortsatte Kumho sin vellykkede utvidelsen, og ble i 1976 den ledende dekkprodusent i Korea. 80-tallet var et tiår da Kumho sto ovenfor mange utfordringer, men selskapet løste disse utfordringene på best mulig måte, og var i stand til å fortsette sin vellykkede ekspansjon. Kumho fortsatte å utvikle seg gjennom 1990-årene, og omstrukturerte selskapet for å kunne ta plass i det internasjonale markedet. Det var i 1996 at selskapet skiftet navn til Kumho dekk Co., Ltd. I løpet av 2000-tallet etablerte Kumho sin posisjon i det globale markedet, og selskapet har også vært i stand til å utvide og bygge flere nye produksjonsanlegg.

Kumho er også involvert i og støtter opp om kultur og kunst i samfunnet. For Kumho er det en naturlig del å forbedre samfunnet gjennom kunst og kultur. Kumho etablert sin egen stiftelse i 1977, Kumho Cultural Foundation. Stiftelsens mål er å støtte opp under klassisk musikk og kunst. Stiftelsen gir også stipender til kunstnere og artister, organiserer opplæring og låner ut uvanlige musikkinstrumenter. Stiftelsen driver også Kumho Art Hall, et senter for klassisk musikk. Senteret er spesielt designet for å passe perfekt til kammermusikkonserter. På Kumho Art Hall arrangeres det årlig rundt 200 konserter. Kumho ser på sitt bidrag til kunst som en måte å forbedre samfunnet på, og i dag er stiftelsen Kumho Cultural Foundatio, en av Koreas viktigste kunstbeskyttere.

Kumho dekk

Kumho dekk har siden starten av jobbet med å bygge opp et stabilt selskap, som produserer trygge og pålitelige dekk. Kumho er et selskap, som arbeider for bærekraftig utvikling i alle deler av virksomheten. I dag er det mulig å se resultatene av Kumhos flittige arbeid for å bli et bedre selskap, da de er en av verdens ledende dekkprodusenter. Leter du etter et dekk som du kan stole på og, som vil gi deg kjøreopplevelsen du ønsker, skal du velge Kumho. Kumho er også opptatt av at dekkproduksjonen skal være så bærekraftig som mulig, utfra et miljøperspektiv. Et av Kumhos store mål er å bli et ledende miljøvennlig selskap, som utvikler ny teknologi som reduserer selskapets innvirkning på miljøet. Dette betyr at du som forbruker kan være sikker på at Kumho vil gjøre sitt beste for å utvikle og produsere dekk som er både miljøvennlig, og som samtidig gir deg en behagelig kjøreopplevelse. Har du noen forslag eller idéer til hvordan Kumho kan forbedre sin virksomhet eller sine produkter vil Kumho gjerne høre fra deg. For Kumho er det en leveregel å være åpen for tilbakemeldinger fra kunder, så ikke nøl med å gi Kumho dine tanker og meninger om din opplevelse av Kumhos dekk. Kumho er der for sine kunder, og kan alltid hjelpe deg å finne dekk utfra ditt og ditt kjøretøys behov.

Kumho dekk

Dekk fra Kumho